Linkbuilding in de Top40

Linkbuilding in de top 40

Om te begrijpen wat een Google voor linkbuilding is, kun je de zoekmachine het beste vergelijken met de Top40 en je website als een liedje. De muzieklijst houdt immers bij welk nummer het populairst in, net zoals zoekmachines dat met sites doen. Maar moet je dan ook als een popartiest te werk gaan om je linkbuilding succesvol te maken?

Linkbuilding en videoclips

Popartiesten promoten hun liedjes door videoclips te maken, door erover te praten op de televisie en radio en door andere artiesten te paaien zodat zij zich ook positief over het nummer uitlaten. Jij kunt zoiets ook met je website doen door linkbuilding.

Zie het videoclips maken als content bieden op je website. Dit moet je echter niet te letterlijk nemen; het niet de bedoeling dat je hippe muziekvideo’s maakt voor een website van een graafmachinebedrijf. Met content wordt er hier immers nieuws, teksten, foto’s en video’s over bijvoorbeeld werknemers of producten bedoeld. 

Linkbuilding en (sociale) media

Je heb wellicht niet vaak de kans om op de televisie en  radio je website te promoten, maar je kunt er wel degelijk over praten. Linkbuilding via sociale media is hier perfect voor. Maak een account op Facebook, Twitter en LinkedIn en maak je volgers nieuwsgierig door feitjes en vragen te posten. Ook kun je een discussie opstarten, om er zo achter te komen wat klanten nog eventueel van je website wensen. Linkbuilding door anderen te paaien kan ook. Zo kun je andere, relevante websites naar je site laten linken om meer vertrouwen bij zoekmachines te creëren. Medewerkers van de Top40 vinden een liedje immers ook interessanter als er een andere bekende artiest iets over zegt. Dit werkt ook voor zoekmachines, als maar genoeg andere, grote websites naar je linken, zal je website wel echt goed zijn.

Gebruik deze tips voor linkbuilding dus en beklim die zoekmachinelijst als een King of Queen van Pop dat bij de Top40 lijsten doet.